dilluns, 11 de novembre del 2013

Setmana de pràctiques i reflexió educatives

                                   
                                                4 Reptes a l'escola d'avui 

Avui dia 11/11/13 ha començat la setmana de pràctiques i reflexió educatives .

La primera activitat del dia ha sigut  la conferència de 4 reptes a l'escola d'avui realitzada per Jaume Cela.

Primer de tot Jaume Cela ha sigut presentat per una professora de la facultat. Jaume Cela és escriptor , mestre i pedagog . Porta en el món de la educació més de 35 anys actualment és director de l'escola de  Bellaterra . Ha escrit uns 60  llibres i articles. Ha rebut la creu de San Jordi al 2008.

Jaume Cela ens ha fet plantejar-nos una sèrie d'aspectes com: Què és l'escola ?  la família ?  Ens ha explicat que les institucions ajuden a l' infant a instal·lar-lo al món.

 La societat ha canviat mol, t antigament els avis , pares i fills treballaven del mateix i tenien les mateixes preguntes sobre la metafísica . Actualment tot això ha canviat .
Ens ha explicat en que consisteix la feina del mestre :
1-Acollir a les criatures a les aules arribin com arribin.
2-Mostrar al món tot i no solament el que ens agrada.
3-Acompanyar al alumne al procés del món.

A continuació explicaré els 4 reptes:

1-Deixar que les criatures siguin criatures . Educar és un acte de present . Explicar el passat en forma de memòria i el futur en forma d'esperança. Ens ha aconsellat que els nens a l'etapa d'educació infantil han de jugar molt. No han de fer tot el dia fitxes. Actualment  s'ha arribat a la conclusió que els nens estan estressats, i això no ha de ser així , els nens estressen però ells no s’estressen.


 2-Corriculum rellevant : Ajudar a crear un narrador que li doni sentit al món .
Dona resposta a :
 -Que hem d' ensenyar ?
-Relació del pressent amb la tradició.
-De quina manera el currículum és pot ajudar a prendre partit contra la injustícia social.  Exemples :Famílies que no poden pagar el menjador escolar el mestre s'ha de involucrar en això.
-Posar en contacte allò essencial de l'educació . Exemples carícia ,tendresa,capacitat de riure , escoltar.

3- L'escola s'ha d’adaptar a les situacions dels nens. Les escoles estan basades en les matemàtiques i llengües , però hem de ser conscients que hi ha moltes més assignatures importants com l' educació física , la música.  Mai s'ha de donar com fracàs a un infant , tots tenim alguna habilitat .Per exemple un nen pot ser molt dolent en les llengües però ser una màquina en la música o plàstica.

4-Donar sentit allò que fem . S'ha de fer activitats a partir de reptes motivadors,  aquest reptes han de poder ser posats en comú per  la resta dels alumnes ,han de captar l'atenció.
La nostra principal obligació és estimar a  tots els alumnes , encara que no els estimis , s'ha de fer veure .
Finalment per acabar a fet una petita crítica a la llei wert i ha acabat amb una reflexió força interessant.


Ser mestre noms ho ets quan un alumne apareix  a l' escola quan vol i t'ho agraeix, en aquest moment et converteixes en mestre.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada