4 Reptes a l'escola d'avui
Avui
dia 11/11/13 ha començat la setmana de pràctiques i reflexió educatives .
La
primera activitat del dia ha sigut la
conferència de 4 reptes a l'escola d'avui realitzada per Jaume Cela.
Primer
de tot Jaume Cela ha sigut presentat per una professora de la facultat. Jaume
Cela és escriptor , mestre i pedagog . Porta en el món de la educació més de 35
anys actualment és director de l'escola de Bellaterra . Ha escrit uns 60 llibres i articles. Ha rebut la creu de San
Jordi al 2008.
Jaume
Cela ens ha fet plantejar-nos una sèrie d'aspectes com: Què és l'escola ? la família ?
Ens ha explicat que les institucions ajuden a l' infant a instal·lar-lo
al món.
La societat ha canviat mol, t antigament els
avis , pares i fills treballaven del mateix i tenien les mateixes preguntes
sobre la metafísica . Actualment tot això ha canviat .
Ens
ha explicat en que consisteix la feina del mestre :
1-Acollir
a les criatures a les aules arribin com arribin.
2-Mostrar
al món tot i no solament el que ens agrada.
3-Acompanyar
al alumne al procés del món.
A
continuació explicaré els 4 reptes:
1-Deixar que les criatures siguin criatures . Educar
és un acte de present . Explicar el passat en forma de memòria i el futur en
forma d'esperança. Ens ha aconsellat que els nens a l'etapa d'educació infantil
han de jugar molt. No han de fer tot el dia fitxes. Actualment s'ha arribat a la conclusió que els nens estan
estressats, i això no ha de ser així , els nens estressen però ells no s’estressen.
2-Corriculum
rellevant : Ajudar a crear un narrador que li doni sentit al món .
Dona
resposta a :
-Que hem d' ensenyar ?
-Relació
del pressent amb la tradició.
-De
quina manera el currículum és pot ajudar a prendre partit contra la injustícia
social. Exemples :Famílies que no poden
pagar el menjador escolar el mestre s'ha de involucrar en això.
-Posar
en contacte allò essencial de l'educació . Exemples carícia ,tendresa,capacitat
de riure , escoltar.
3- L'escola
s'ha d’adaptar a les situacions dels nens. Les escoles estan basades en les
matemàtiques i llengües , però hem de ser conscients que hi ha moltes més assignatures
importants com l' educació física , la música.
Mai s'ha de donar com fracàs a un infant , tots tenim alguna habilitat
.Per exemple un nen pot ser molt dolent en les llengües però ser una màquina en
la música o plàstica.
4-Donar
sentit allò que fem . S'ha de fer activitats a partir de reptes motivadors, aquest reptes han de poder ser posats en comú
per la resta dels alumnes ,han de captar
l'atenció.
La
nostra principal obligació és estimar a tots els alumnes , encara que no els estimis ,
s'ha de fer veure .
Finalment
per acabar a fet una petita crítica a la llei wert i ha acabat amb una reflexió
força interessant.
Ser
mestre noms ho ets quan un alumne apareix a l' escola quan vol i t'ho agraeix, en aquest
moment et converteixes en mestre.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada